Tuesday 28 May 2013

Tinggalkan Malaysia jika tidak mahu menghormati Sultan


Keputusan untuk melantik Datuk Tee Siew Keong dari MCA sebagai Exco Negeri Johor adalah atas jemputan Baginda Sultan Johor sendiri. Jika terdapat ada pihak tertentu yang membangkitkan atau mempertikaikan isu tersebut maka boleh di anggap sebagai satu penghinaan kepada perintah Sultan Johor. MCA juga harus menghormati keputusan Baginda Sultan Johor. Segala bentuk penghinaan kepada Sultan hendaklah di dakwa dan di kenakan hukuman.

Kita terlebih maklum bahwa orang Cina memang mempunyai sikap kurang ajar dan biadab terhadap kesultanan Melayu. Orang Cina mempunyai sikap yang tidak mahu orang Melayu memerintah mereka. Mereka (orang cina) mahu memerintah orang Melayu dan bukan orang Melayu memerintah mereka. Saya menasihat kepada golongan ini jika mereka tidak mahu menghormati keputusan Sultan maka dengan segala hormatnya pulangkan kad pengenalan dan tinggalkan  Malaysia. Kami orang Melayu tidak mahu melihat ada orang yang tidak menghormati Sultan Melayu dan institusi beraja.

Jika kita lihat, semasa Singapura berada dalam Malaysia, kepimpinan PAP juga tidak menghormati dan menolak system beraja di amalkan di Malaysia. Orang Cina mahu menghapuskan system kesultanan. Kita lihat di Singapura, Istana Kampong Glam kepunyaan Sultan Hussein juga telah di kuburkan.

Kebiadapan orang Cina terhadap Sultan Melayu semakin menjadi jadi bilamana wakil perkauman mereka dapat menawan Gelang Patah. Telah tiba masanya bagi Sultan di Malaysia mengambil tindakan tegas keatas mana mana pihak yang menentang keputusan baginda. Sebarang keputusan Sultan yang di tentang maka itu merupakan satu penderhakaan dan penghinaan terhadap Sultan dan mereka yang berlibat harus meninggalkan Malaysia untuk selama lamanya.

Jika orang Cina mahukan kerajaan memantu mereka, maka berikanlah isyarat jelas mereka menyokong BN.

No comments:

Post a Comment