Monday 26 January 2015

Niat Jahat Pihak Tertentu Terhadap Tun Mahathir


Di media social ada menyiarkan berita bahawa kononnya Tun Mahathir akan mengambil alih sebagai Ketua Pembangkang jika Anwar Ibrahim di penjarakan.
Dakwaan seumpama itu jelas berniat jahat untuk melaga-lagakan Tun Mahathir dengan pentadbiran negara.
Jika difikirkan secara rasional bahawa pembangkang terutama sekali Anwar Ibrahim hanya berminat untuk menjatuhkan kerajaan UMNO/BN dalam usaha beliau untuk menjadi Perdana Menteri. Manakala Tun Mahathir pernah menjadi PM selama 22 tahun dan tidak mungkin mempunyai agenda untuk menjatuhkan kerajaan UMNO/BN.
Segala komen yang di buat oleh Tun Mahathir untuk menyedarkan pucuk kepimpinan kerajaan hari ini dimana dasar dan cara tidak betul dan perlu di tukar. Jika dasar dan cara tidak dapat di tukar, maka pemimpinnya harus di tukar jika UMNO/BN mahu mengekalkan sebuah negara Melayu dan menguasai kuasa politik negara. Jangan nanti kita kehilangan sebuah negara Melayu seperti Singapura ke tangan orang bukan Melayu.
Lihat di Singapura dahulunya Melayu memberikan sokongan kepada PAP dan tidak pada UMNO. Apa terjadi hari ini kepada orang Melayu di Singapura? Lihat rintingan masyarakat Melayu di Singapura melalui facebook mereka.
Saya menyokong dengan pendapat Tun Mahathir bahawa dasar dan cara kepimpinan hari ini harus di tukar. Jika tidak dapat di tukar maka pemimpinnya harus di tukar untuk kepentingan bangsa, agama dan sebuah negara Melayu.

No comments:

Post a Comment