Monday 21 October 2013

Permainan Kotor punca kekalahan Mukhriz Mahathir


Sabtu, 19 Oktober 2013 di facebook ada penyiaran berita dari Kuala Lumpur seperti berikut :

“Terlalu ramai yang menalipon saya dari dalaman UMNO serta yang bukannya ahli UMNO merasa kecewa dengan kekalahan Mukhriz dalam permilihan Naib Presiden.

 Adalah lebih baik kita focus kepada survival UMNO itu sendiri. Terus kepada kesediaan menempur PRU 14 dan perurabahan demi kebaikan untuk mewarisi wadah perjuangan”.

Demikian tulisan di timeline Facebook yang bersangkutan. Justeru saya telah memberikan respon terhadap tulisan tersebut tetapi malangnya di padam oleh pemilik akaun facebook tersebut. Bahkan saya terus di “block” nya.

Respon saya yang dipadamkan seperti berikut :-

Sebelum kita cakap pasal survival UMNO kita mesti pastikan tidak ada tangan tangan dalam UMNO yang memungkinkan portal berita Malaysian Insider menyiarkan laporan yang mendakwa Mukhriz mengamalkan politik wang. Ini satu permainan yang amat kotor.

Kemudian tidak sampai 24 jam sebelum mengundi terdapat pula laman social palsu Tan Sri Muhyiddin Yassin menyiarkan laporan yang mendakwa Mukhriz hilang kelayakan bertanding.

Datuk Mukhriz mempunyai sikap budiman seperti ayahandanya, Tun Dr Mahathir Mohamad dimana beliau telah memaafkan Malaysian Insider setelah portal tersebut memohon maaf sehari kemudian walaupun Datuk Mukhriz menyedari apa yang dilakukan oleh portal tersebut telah memudaratkan beliau dengan permaian kotor seumpama ini. ( Harus di ingat Tun Dr Mahathir Mohamad telah memaafkan orang yang pernah hendak membunuh Tun semasa Tun menjadi Perdana Menteri Malaysia)

Kalau ada permainan kotor macam ini (yang di hadapi oleh Mukhriz)  jangan cakap pasal survival UMNO tetapi individu survival in UMNO.

 

 

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment