Thursday 4 September 2014

Jangan jadikan Mukhriz sebagai mangsa


Bilamana Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menegur pentadbiran PM Datuk Seri Najib Abdul Razak ianya bersandarkan kepada pengalaman Tun Mahathir mentadbirkan Malaysia selama 22 tahun. Tun Mahathir membuat teguran apa yang beliau merasakan tersangat perlu demi untuk bangsa dan negara.

Ada pihak yang mengambil kesempatan daripada teguran Tun Mahathir dengan membuat berbagai kritikan dan spekulasi seterusnya menjadi ‘batu api’ dan mengadu domba yang boleh mengakibatkan persengketaan dan perbalahan. Dalam kes ini akan memecah belahkan UMNO itu sendiri. Namun ramai rakyat Malaysia yakin dan percaya, perdana menteri selama 22 tahun itu ikhlas dan berniat baik dalam membuat teguran. Tum Mahathir tidak mendesak PM Najib untuk meletakkan jawatan.

Ada golongan pula tidak berani membuat kritikan terhadap Tun Mahathir namum memilih cara lain untuk “bertindas balas” terhadap teguran Tun Mahathir dalam usaha “mempertahankan” atau “mengipas” Datuk Seri Najib. Golongan ini memilih untuk  “menegur Mukhriz” (kononnya). Jelas, mengapa pula memilih Kedah jika niat ikhlas dan tidak mempunyai agenda tertentu ( hidden agenda)?. 

Apapun, saya yakin dan percaya Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir bersedia mendengar teguran dan kritikan yang membina.

Kedah telah bergerak pantas, terdapat banyak program dan kebajikan untuk rakyat telah di lancarkan oleh kerajaan negeri. Kita tidak menafikan walaupun projek besar masih menunggu kelulusan dan kewangan dari kerajaan pusat. Namun jika kita teliti perancangan maka negeri kedah telah bersiap sedia untuk terus maju, membangun dan mencapai ekonomi yang memerangsangkan. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment