Friday 28 June 2013

Kerajaan UMNO tidak menganiaya masyarakat Cina



Pemimpin Parti Tindakan Demokratik (DAP) nampaknya menyalak terhadap tindakan kerajaan Melaka kononynya ingin menutup Jonker Walk.

Penulis di fahamkan bahwa kerajaan Melaka tidak ada rancangan untuk menutup Jonker Walk.  Para peniaga dibenarkan menjalankan peniaga seperti biasa tetapi hanya di kaki lima atau di tepi jalan di Jonger Walk tanpa penutupan jalan jalan di sekitar Jonker Walk untuk laluan kenderaan. Tetapi oleh kerana di kepala pemimpin DAP sentiasa bermain sentiment perkauman kecinaan serta misi menanamkan perasaan kebencian orang cina terhadap orang Melayu maka di katakan (manipulasi) bahwa Kerajaan Melaka konom ingin menuntup Jonker Walk.

Jika kita melihat Jonker Walk merupakan sebuah pusat jualan barangan tiruan oleh para peniaga haram yang terdiri daripada masyarakat Cina. Kerajaan Malaysia dimana tulang belakangnya UMNO tidak zalim seperti DAP. UMNO walaupun sebuah parti yang memperjuangan hal ehwal masyarakat Melayu tetapi UMNO tidak menzalimi lain lain kaum dan ini bersesuaian dengan Perlembagaan Persekutuan.

Penang yang di kuasai oleh DAP, Ketua Menterinya dan Setiausaha Agong, Lim Guan Eng menganiaya para peniaga peniaga Melayu atas nama undang undang. Mengenai Jonker Walk jika benar pun Kerajaan Melaka ingin menutup Jonker Walk apa salahnya. Pertama, Lim Guan Eng Setiausaha Agong DAP yang memulakan-nya dahulu terhadap para peniaga Melayu di sana. Kedua, masyarakat Cina telah menolak BN.

No comments:

Post a Comment