Monday 15 July 2013

Duta Vatican City harus di siasat


Duta Vatican City ke Malaysia, Biskop Jospeh Marino mengeluarkan kenyataan menyokong penggunaan kalimah Allah bagi penganut kristian negara ini.
Sebelum diadakan PRU 13  terdapat pihak tertentu telah mengadakan pertemuan dengan para paderi. Dalam pertemuan tersebut  mereka mengambil keputusan jika BN kalah dalam PRU 13 maka agama kristian akan menjadi agama rasmi di Malaysia bagi mengantikan Islam dan Malaysia akan menjadi sebuah negara republic.
Langkah pertama setelah parti pembangkang menjadi pemerintah,( jika memenangi PRU 13) tentera yahudi akan mempunyai pangkalan ketenteraan di Port Dickson. Pada awalnya Yahudi meminta dua pangkalan ketenteraan iaini di Port Dickson dan Lumut.  Agenda kumpulan tersebut adalah untuk menghapuskan sistem Beraja. Untuk mencapai ke mutalamat tersebut maka Askar Melayu Di Raja harus terlebih dahulu di hapuskan dan tentera yahudi di arahkan untuk melakukannya. Maka itu yahudi meminta dua pangkalan di Malaysia jika BN kalah dalam PRU 13. Ini merupakan  perancangan yang sangat licin dan teratur untuk menjadikan Malaysia sebuah negara republik dan menghapuskan agama Islam di bumi Malaysia.
Penulis pernah bekerja di Kedutaan Asing sebagai pembantu kepada Menteri Penasihat dan berpendapat bahwa Biskop Jospeh Marino menyedari bahwa apa yang dilakukan beliau merupakan satu kesalahan besar iaini mencampuri urusan dalam negeri tempat beliau di tugaskan. Mungkin ada pihak tertentu di belakang perbuatan Biskop Jospeh Marino. Dari itu kerajaan Melaysia melalui Wisma Putra harus menjalankan penyiasatan berhubung dengan kenyataan Jospeh Marino. Jika Jospeh Marino enggan berkerjasama dengan kerajaan Malaysia, maka Jospeh Marino harus di usir dari Malaysia. Hasil dari penerangan Jospeh Marino nanti harus di umumkan kepada ramai.

No comments:

Post a Comment