Wednesday 3 July 2013

Pengkhianat Bangsa, Agama dan Tanahair


Ada dakwaan Anwar Ibrahim mempunyai 20 akaun bank diluar negara dengan jumlah mencecah AS$66 juta (RM209 Juta) dan wang singapura sejumlah 49 Juta ( RM123 juta).

Menurut WikiLeads 20 akaun tersebut terdapat di Israel, Amerika Syarikat, Singapura serta China. Jika Anwar Ibrahim serta kuncu kuncunya menafikan laporan tersebut maka beliau harus mengambil tindakan undang undang dengan menyaman WikiLeads untuk membersihkan nama beliau.

Pergolakan yang berlaku di negara negara Arab tercetus dengan adanya campur tangan negara/kuasa asing yang ingin melihat kelemahan dan kehancuran negara negara Islam. Mana ada negara bukan Islam yang menghadapi permasalahan seperti tunjuk perasaan besar besaran seperti di negara negara Islam dan sejak akhir ini negara Malaysia.

Pihak berkuasa mesti bertindak dan menyiasat dakwaan ini kerana ianya sangat merbahaya kepada keselamatan negara. Kerajaan Malaysia harus memastikan penguatkuasaan undang undang yang tegas terhadap penderhaka negara ini.

Setelah bertindak berdasarkan kepada undang undang dan jika di dapati bersalah oleh Mahkamah maka segala pingkat yang diberikan mestilah di lucutkan.

No comments:

Post a Comment